מרכז יובל למוסיקה – הקונסרבטוריון העירוני חיפה | מנגנים ביחד

לקביעת פגישת יעוץ והכוונה אישית לילדכם מלא את הפרטים וניצור קשר בהקדם

    לימוד כלי קשת

    לימודי כלי קשת ומיתר מתחילים במרכז יובל כבר מגיל 5.

    גם כינור וגם הצ'לו, קיימים בגדלים שונים למתחילים על- פי גובה ומבנה הגוף, ומסלול הלימוד מאפשר שתוך מספר חודשים כבר ניתן לנגן בהרכבים ובתזמורות.

    בכלים אלו, בדומה לפסנתר וגיטרה, מומלץ המסלול ללימוד מוגבר שבו התלמיד מקבל שני שיעורים בשבוע בעלות מופחתת, על מנת להאיץ את ההתקדמות, החשובה במיוחד בשלבים הראשונים של הנגינה בכלים אלו.

    בשלב מתקדם יותר, ניתן להמשיך עם מסלול המצטיינים, המאפשר התפתחות מהירה יותר, רקע מוסיקלי נרחב יותר ומעבר לרפרטואר סולני בשלב מוקדם.

    כלי הקשת הם חלק בלתי נפרד מן התזמורת הסימפונית, והם מנגנים ברוב הקטעים במהלך היצירה. כלי הקשת מסוגלים להפיק צליל רוטט, בעזרת ויברטו, והם עשויים גם להשמיע צליל תקיף, בעזרת הזזת הקשת במהירות.

    בדרך-כלל, הכינורות מנגנים את המנגינה הראשית ביצירה, כאשר הויולה, הצ'לו והקונטרבס מלווים אותם. בכל תזמורת, או הרכב עם כלי קשת, ישנו כנר ראשי, שיושב ראשון, שנחשב ה"מוביל", מלבד המנצח. מקובל שבתחילת הקונצרט המנצח לוחץ עימו יד. מוביל התזמורת זז יחד עם המנצח, ועוזר לתזמורת לנגן ביחד. גם בכל קבוצת כלים ישנו מוביל (למשל, לכינור הראשון, לכינור השני, לויולה וכו'…), והוא עוזר לכל הקבוצה לנגן ביחד. בתזמורת, הכינורות מתחלקים לכינורות ראשונים, וכינורות שניים, כך שיש חמישה קולות בסך הכול (סופרן, מצו סופרן, אלט, טנור ובס). כלי הקשת מחזיקים את רוב ההרמוניה בתזמורת, וגם מבחינה מספרית הם הדומיננטים בתמורת הסימפונית.

    לחצו כאן לצפייה במורים לכלי קשת

    לקביעת פגישת יעוץ והכוונה אישית לילדכם

    מלא את הפרטים וניצור קשר בהקדם




      שאלות נפוצות

      האם השיעורים הם פרטניים?

      השיעורים במרכז יובל הם פרטניים, מורה ותלמיד אחד-על-אחד, וכל תלמיד מקבל יחס אישי ומנגן יצירות לפי התקדמותו והעדפותיו. בנוסף, כל תלמיד מוזמן להצטרף לתזמורת או הרכב נגינה ולשיעורי תיאוריה קבוצתיים. במרכז יובל למוסיקה מתקיימים שיעורים באורך שלושים, ארבעים וחמש או שישים דקות. שיעורים של שלושים דקות מומלצים לתלמידים צעירים בשנתם הראשונה, וכדאי להאריך את השיעור עם התקדמות התלמיד ליצירות מורכבות יותר.

      מה הוא מרכז יובל למוסיקה?

      מרכז יובל למוסיקה ותזמורות נוער הוא קונסרבטוריון מוביל בעיר חיפה שהוקם בשנותיה הראשונות של המדינה ומתקיים כעמותה החל משנת 1996. הוא מוסד חינוכי המעניק חינוך מוסיקלי לתושבי העיר חיפה, ומהווה הבית של תזמורות הנוער של העיר.

      לכל השאלות

      מידע נוסף בנושא

      מורה לכינור

      כל הורה רוצה להעניק לילדים שלו את כל הכלים הדרושים להם על מנת לנהל חיים בוגרים בצורה אחראית. לשם כך אנחנו רוצים להקנות להם מגוון יכולות ומיומנויות וכמובן השכלה שתיתן להם את הכלים להצליח. מתוך מודעות לחשיבותה הגדולה של ההשכלה המוזיקלית להתפתחות הילד, הורים רבים מחפשים לילדם מורה לכינור. לימוד נגינה על כלי מוזיקלי מעשירה את כישורי הילד בדרכים רבות, ומעניקה לו חוויה שתשפיע עליו לשנים רבות. בקונסרבטוריון מרכז יובל למוזיקה תוכלו למצוא מורים מיומנים ומנוסים לכינור שיתאימו לצרכים של הילד שלכם ויעזרו לו לרכוש יכולות שיקדמו אותו ויפתחו אותו.

      פיתוח הכישרון מגיל צעיר עם מורה לכינור – מתנה לכל החיים

      אם אתם בוחרים להשקיע בילד שלכם, אין מסלול טוב מאשר עולם המוזיקה. יש כל כך הרבה יתרונות לאדם עם כישרון מוזיקלי, גם ברמה הקוגניטיבית והתנהגותית לטווח הארוך. מי יודע, יתכן שילדכם יגלה כשרון מוזיקלי יוצא דופן. מה שבטוח – מלבד הנאה רבה יזכה הילד לחיזוק היכולות השכליות. מה שמאפשר לכם לבנות את ההצלחה הוא בדרך כלל העבודה עם צוות מורים אמין ומיומן, כמו הצוות המקצועי של מרכז יובל למוסיקה, שעובר את כל השלבים ביחד עם הילד בדרך לרכישת הכלים והמיומנויות ולפיתוח כישרון מוזיקלי כבר מגיל צעיר.

      מדוע אתם רוצים לחפש מורה לכינור לילד?

      החיפוש אחרי מורה לכינור הוא החלטה חשובה מפני ש:

      1. רכישת מיומנויות הנגינה היא תהליך שלא כל אחד יכול לבצע לבדו. מדובר על מיומנות מורכבת למדי, שדורשת אוזן מקצועית על מנת להשיג את היכולות הטובות ביותר.
      2. מורה נגינה מלמד את הילד את עקרונות עולם המוזיקה כולם, כך שלימודי נגינה מעניקים השכלה תרבותית רחבה וחשובה.
      3. זו היא הדרך שלכם ליצור את הקשר הראשוני ולהבין האם אתם יכולים לסמוך על המורה. חשוב לבחור באדם שגורם לכם ולילד שלכם להרגיש בנוח, מעצים את יכולותיו ותומך בו ברגעים הקשים, כדי לשמר את הביטחון שלו העצמי לטווח הארוך.

      לימוד כינור

      יש כלים מוזיקליים מסורתיים וקלאסיים אשר דורשים יותר זמן והשקעה בתהליך הלמידה, אבל בסופו של יום יוצרים תחושת סיפוק עצומה בקרב הנגנים. זו היא בדיוק החוויה של תלמידים בשיעורי לימוד כינור למתחילים, אשר רואים את האתגרים ומבינים את הסיפוק לאורך טווח. בסוף הדרך, יש לכם את כל הכלים והמיומנויות להחזיק כינור ולעמוד על במה כאשר אתם בטוחים בעצמכם ומסוגלים להתמודד גם עם יצירות מורכבות למדי. והכל בזכות הידע והניסיון של המורים שמלווים אתכם לאורך שנים ארוכות ומקנים לכם את הידע בסבלנות. אנחנו במרכז יובל מוזיקה נשמח לקחת אתכם לחוויית לימוד מיוחדת ולטעת בכם את היכולת לנגן בהצלחה בכינור.

      לימוד כינור למתחילים – שלושה טיפים מנצחים

      בתהליך לימוד כינור למתחילים יש שלושה דגשים שיש לשים אליהם לב כבר מהיום הראשון:

      1. האחיזה – תשומת לב יתרה לצורת האחיזה של הכלי, היא הדרך להבטיח נגינה יציבה ובטוחה. המורים שלנו יקנו לכם את העמידה והאחיזה הנכונים כבר מהשיעור הראשון, מה שיתן לכם בסיס איתן לכל אורך הדרך.
      2. האזנה – אל תחששו להאזין לנגנים, גם אם הם מאוד מתקדמים, ולהסתכל על האופן שבו הם משתמשים בכלי. חלק מהטכניקות הן פרקטיקות שאתם יכולים לנצל לטובת הנגינה שלכם.
      3. התרגול – ככל שתשקיעו יותר זמן בתרגול יכולות הנגינה שלכם, כך יהיה יותר קל להגיע להצלחה ולשפר לאין שיעור את הכישורים שלכם לטווח הארוך. המורים של מרכז יובל ידריכו אתכם לאימון נכון ואפקטיבי, כך שההתקדמות תהיה בטוחה.

      לימוד כינור למתחילים – ההצלחה תגיע בעבודה קשה אז קחו את הזמן

      היצירתיות בכינור היא כמעט ואין סופית. מדובר על כלי מיתר בעל מנעד צלילים רחב, הגבוה ביותר במשפחת כלי הקשת, והוא גם אחד מכלי הנגינה הוותיקים ביותר במוזיקה המערבית, כך שהוא כלי מוביל ביצירות מכל התקופות ובכל הסגנונות. צריך להכיר טוב מאוד את היסודות ואת התיאוריה כדי להגיע ליכולות שיאפשרו לכם להשתלב בהרכבים ותזמורות, אבל אי אפשר לצפות לקבל את כל הידע והמיומנות ברגע אחד. ההמלצה הטובה ביותר היא להיעזר בסבלנות ולקחת זמן על מנת להטמיע את הכישורים ואת היכולות בצורה הטובה ביותר, בליווי המקצועי של צוות מרכז יובל למוזיקה.

      שיווק דיגיטלי שיווק דיגיטלי